zaterdag 6 april 2019

zaterdag 6 april

We stonden vanmorgen op, wetende een vermoeiende dag tegemoet te gaan. Ondanks de vroege ochtend hadden we er toch veel zin in. Na het heerlijke ontbijt vertrokken we zoals gewoonlijk met de bus naar Firenze. Na een amusante busrit van ongeveer een uurtje kwamen we aan in deze mooie stad. Meteen hadden we een prachtig uitzicht en konden we enkele foto’s maken. We begonnen aan onze drukke dag met het afdalen van een heleboel trappen. Een keer aangekomen in het gezellige Firenze begon onze gidsing. We bezochten de leder- en versmarkt en kregen uitleg bij enkele mooie, historische gebouwen. Hierna brachten we een bezoek aan het Uffizi, een museum waar we de meesterwerken van Botticelli, Leonardo Da Vince en Caravaggio. Na een heerlijke pizza bij een plaatselijke Italiaan zetten we onze gidsing verder. De namiddag begon met het bewonderen van het meest beroemde beeldhouwwerk van Michelangelo, namelijk de David. Dit impressionante beeld bracht veel verwondering op. Na nog een tussenstop op het Piazza del Duomo waar we de prachtige dom met de indrukwekkende koepel, baptisterium en de campanile bezichtigden, kregen we nog twee uurtjes vrije tijd in deze mooie stad. Sommige leerlingen bezochten de Boboli-tuinen, anderen gingen shoppen of genieten van een lekker ijsje in het zonnetje.

Natuurlijk eindigde onze dag opnieuw met de trappen, maar dit keer moesten we omhoog... Een serieuze inspanning na deze culturele topdag. We reden terug naar ons gezellige hotel om te genieten van een heerlijk avondmaal. Ook vandaag mochten we nog eens een stapje in de wereld gaan zetten in Montecatini.
Wij hebben een superleuke dag gehad en verwachten nog veel meer van deze toffe dagen!